Croquis journalier / Daily sketch

Good morning everyone.  (français sous la photo)

I woke up to a stunning sunny day this morning.  Although very cold (-15C) my heart is happy and warm.  A couple of days ago I went to meet with my boys and on the way back I stopped in an Art Store.  While in there I decided to buy myself yet (ANOTHER) sketch book but this time,   it would be for a particular reason:  DAILY SKETCHING.

One of my friend Suzy Powell inspired me to do just that.  You can see her amazing work via her blog   at:  http://suzypal.blogspot.ca/  Suzy started sketching on a daily basis and it gave me such energy to just look at her sketches that I decided to start my own.  My goal is to sketch for 5 to 10 minutes a day  using just a couple of colors to create highlights and shadows. 

While in architectural school we used to do that.  Mind you they weren't 5 min. sketches more like 2 to 3 hours long but I remember the first time they got us going.  I didn't even know how to draw.  It was so difficult at first then it became easier and easier to become something normal and so important in my design years.   I have since lost this talent because of the lack of practice.  It's a shame really so it's time to get it back. 

Here is the first rapid sketch of the year.  I received this angel for XMas so what better subject to start my book.  I love angles and have many in the house.  I will try to draw them all.  It's easy to see that I'm rusted the perspective for the bowl is wrong.  Oh well !


Quelle belle journée en perspective. 

Ha!  un jeu de mot car la perspective sur ce croquis est de mauvais goût!  

Je suis allée voir mes fils cette semaine et en revenant je me suis arrètée dans un magasin d'art.  J'ai décidé d'acheter (ENCORE) un livre de croquis.  Par contre celui-ci sera utilisé pour quelque chose de spécial.   UN CROQUIS JOURNALIER

Et oui!  voilà un petit ange qui sert d'ouverture à ce livre.  Je l'ai reçu pour Noël il me donnera l'énergie nécessaire pour vivre cette expérience.  J'adore les anges j'en ai d'ailleurs plusieurs dans la maison.  Je vais essayer de les croquer un après l'autre.  Ah une bonne façon d'en acheter d'autres hihih...

C'est une copine nommée Suzy Powell qui m'a inspiré pour ce petit défit. Elle a débuté un livre journalier et l'énergie que j'en ai recueillit m'inspire à créer le miens.  Vous pouvez retrouver son travail sur son blog à cette adresses:  http://suzypal.blogspot.ca/   Prenez le temps de la visiter vous serai ravies.

Alors,  mon but est de réaliser des croquis rapides prenant entre cinq à dix minutes en utilisant que deux couleurs pour éveiller les ombres et la lumière.  Lorsque j'étais à l'école en architecture nous devions croquer la vie jour après jour.  Les croquis étaient plus longs (2 et 3 heures)  mais croyez moi,  j'ai appris à dessiner.  J'ai depuis perdu ce talent par manque de pratique il est donc grand temps de le récupérer.

Comments

Popular Posts