Work in progress / En production

 Hello, Bonjour  (english follows);


Comme toujoursje n'arrive jamais à vous présenter une photo de couleur normale lorsque j'utilise mon Iphone mais toutefois, vous voyez ma fleur. 

Je m'amuse réellement beaucoup mais je doit vous avouer que, comparativement à l'aquarelle je trouve la fusion des couleurs un peu difficile.  J'essaie de ne pas créer de marque durant l'application mais nous les voyons toujours.  J'ai plusieurs couches de toutes sortes de verts (vous les voyez sur la prochaine photo).  Pour une première je suis tout de même ravie.  Je vais essayer de dégrader les couleurs vertes vers un vert plus pâle et plus gris.  A voir si le mot réussite fera parti de mon prochain texte hihi.   

J'espère qu'elle vous plaît.  Cherchons un nom ensemble voulez-vous ?

_______________________________________

Hello everyone, 

I wish I could present a better picture but on my Iphone it's the best I can get.  I think I've mentioned that many times before (getting old)  hihi.

I'm really having a great time creating this painting but I must admit, watercolor is easier for me.  I'm so used to the easy flow of the water that it's hard to get ride of the lines with the pencils.  So far I used all greens found in the picture .

I'm a bit sad that the upper right corner is showing lines because the rest is fine.  I still like it very much.  

For a first time I'm very happy.  As for the rest, I'll try to soften the greens and have them a bit more grey.  Let's hope I succeed.  

Hope you like it.  Let's find a name for this painting shall we ?

Comments

This is so beautiful! I love the colors and the soft blended effects. You asked me about the solvents I use. If you want to send me your email address, I'll tell you all about it. Maybe you can share your blending techniques with me too! katherinet@live.com

Popular Posts