Special project / Projet spécial

Hello everyone,  Bonjour tout le monde  (texte français en bleu)

Here it is finished as mentioned in my previous video

Ok don't laugh :) but here it is finished.  This book cover is made from things I had here at home plus tissue paper as I mentioned in my video. Remember I did the paper coloring with water media.

This was certainly lots of fun.  One thing is for sure I'll be making lots more it's (exalting) hopefully the right word to use in English.

Front
Here's the cover and the bookmark. 

Yes! :)  I used feathers I had in the drawer, left over fabric, metallic thread, and lots of sparkles.  Too bad they don't show.  I wanted to create something different using red black and blue.  The other side is another color because of the left over I had.
Front and back

I still managed to put blue and red although different but I really don't mind. 

Nothing was measured, calculated nor sewed properly.  I wanted the tread to buckle make knots etc... nothing perfect that was the goal.
Inside

Ok!!!   call me silly but I LOVE THIS for some reason.


                      ******
Voici mon projet du mois terminé

Le voici terminé tel que promis et mentionné dans mon vidéo précédent:  La couverture du livre fabriquée à partir d'éléments récupérés et trouvés à la maison.

Je vous avoue avoir eu un plaisir fou au point d'en fabriquer quelques uns.  J'adore le fait de créer quelque chose sans même réfléchir et m'abandonner dans des textures et couleurs différentes.  Je voulais vraiment quelque chose d'abstrait.  Je voulais même des coutures horribles, des fils pris ensemble des morceaux de tissus de toutes styles et formes.

Je crois bien devenir singlée car pour vous dire,  J'ADORE CE COUVERCLE 

La seule chose qui comptait pour moi s'était de travailler avec les couleurs rouge, bleu et noir.  Et oui j'ai utiliser de la plume en plus.  Le bonheur total..

J'espère que cela vous fait rire un peu. 

 

Comments

Popular Posts