Candy / Bonbons

Bonjour - Good day  (english follows)

Peut-être vous rappellez vous cette photo prise dans une bombonnière en Italie.  J'ai enfin débuté une aquarelle.  Comme toujours, je n'ai aucune intention de suivre les détails ni les couleurs à la lettre.  Je vais me servir de la photo en tant que guide pour suivre l'ombre et la lumière.

Cette toile est sur un papier Fabriano 155 lbs grand format acheté en rouleau.  Elle mesure 70''x 45'' de large.  

Je travail mouillé sur mouillé avec beaucoup d'eau et je controle l'application du pigment en déplacant, levant ou couchant mon papier.  De cette facon j'essaie de déplacer l'eau et le pigments aux endroits appropriés pour créer l'ombre et la lumière. 

Je n'ai vraiment aucun control.  Le papier est trop mince donc l'eau cause toutes sortes d'ondulations ce qui amplifie l'accumulation du pigment à certains endroits.  J'adore!!


Je regrette de vous présenter une photo aussi foncée  et peu détaillée mais pour l'instant il m'est impossible de bouger la feuille vers la lumière.  A suivre.

* * * 

You may remember this photo from a previous post.  I took this picture in Italie. I finally started the painting which will be done along my other one on a slow basis.  This painting is very big:  70'' x 45'' large.  As usual I'm using this picture only to get the details on light and shadows as for the rest I will change the colors and play around using my own inspiration.  

I'm using a Fabriano 155lbs paper in a large format bought in a roll.  My technique is wet onto wet using lots of water.  I have no control with this painting because the paper is light and the water causes many puddles where the pigments enjoy retiring to hihi.  So I love to play around letting the water distribute the colors.  The only thing I can do is move the paper in different directions to help the water follow a specific path helping me highlight the shadows.

I'm really sorry for not being able to show you a better picture but this is painting is large and not easy to more around in a better light area.  So please bare with me as I finish two different paintings.

Comments

Popular Posts