GETTING STARTING / NOUVEAU DÉBUT

Hello everyone

Already April 4th,  time flies when we're having fun!  We had such a windy weekend here in Quebec.  We were hoping to harness our horses but instead we decided to stay home so I headed to the studio to start on a new painting. 
For some reason,  I feel like doing a belly dancer.  As you know, I'm usually a flower girl so in order to get started on this new painting I decide to first take a piece of paper and play around with the subject to get acquainted .   I taught you would like to see my first drafts so here they are.   ... don't laugh ha!

Bonjour,  Vous imaginez nous sommes déjà le 4 avril.  Comme le temps presse.  Cette fin de semaine nous devions nous balader avec nos chevaux mais avec les grands vents que nous avons eu ici au Québec , nous avons plutôt opté pour un peu de repos à la maison.  J'ai donc décidé d'aller à l'atelier.

Lorsque j'y suis arrivée j'ai tout à coup ressenti le désir de créer une toile représentant une  danceuse du ventre.  Mais pour se faire, je doit me mettre en contexte et débuter par quelques croquis.   Alors les voici:  

Step one
Step one: I was trying to established the style and position of the arms.  Not easy without a real model but I figured slowly, with lots of paper and a kind eraser,  I would probably get to something half decent.

Étape un:   Dans ce croquis j'essaie tout simplement de positionner les bras et la tête afin de visualiser le personnage.












Step two
Step two:  ( trust me,  I'm not showing the many many  pages in between step one and two) ... ha!  but in this drawing,  I started working on the details of the body and some kind of style for the head.   I don't like this head so I moved on.  I'm looking for something more fluid. I think I will remove the face that way the viewer can add that.

Étape deux:  (croyez-moi, je ne vous montre pas les feuilles de croquis entre l'étape un et deux vous seriez découragés)... ha!  Dans ce croquis j'ai débuté le travail du corps et de la tête.  Pas mal pour un début mais elle semble rigide et inanimé.  Donc de retour à la table à dessin.





Step three
Step three:  Alright this is starting to take shape the way I want it but I still don't like the fact that her head is looking straight ahead so back to the drawing board. 

Étape trois:  D'accord on commence à voir une amélioration mais je n'aime toujours pas la tête.  J'aimerais plutôt la voir tête de côté sans figure.  De cette façon vous pourrez compléter la personnalité de la danceuse.  Ok encore une fois de retour à la table a dessin.  Je m'amuse comme une petite folle!

   

Final
 Final:  I prefer this one.  I'm not sure about the body position yet but all and all it's not so bad.  I may turn the shoulders to the back to create even more movement.   In the painting I see the dress  disappearing in  a very soft edge and the veil a little more fluid. 

I will probably do one last draft.   This of course is only a guide for me.  It will be done on a square paper.  The size I'm not sure yet but it will be a big painting.  I have no idea of the result but the background will be done freely with lots of water.  Who knows about the final results.  It may even end up in the garbage.  But! one thing is for sure I'll have plenty of fun with it.

It's always so amazing to see the difference between a drawing and a painting when I lay the subject down on the paper.  So many times I've had white flowers turning into a colored one or even  becoming something else.   So lets see !  I will keep you posted.  Thanks for watching. 

FinalJe préfère de loin cette tête par contre je trouve le corps encore rigide et inanimé.  Je vais probablement bouger les épaules vers l'arrière pour y créer plus de mouvement.  Il est fort possible que je travail un dernier croquis mais pour le reste je vais aller directement sur le papier aquarelle.

Pour ce qui est de l'aquarelle, je voit une robe qui disparaît dans un contour fluide, un voile très transparent démontrant un peu de mouvement et un arrière plan texturé naturellement par lui même.  Je ne veut pas avoir une toile complètement réaliste alors à voir.  Qui sait ce que le résultat sera.  Trop souvent je débute avec une idée pré-conçue et finalement à la fin rien n'est pareil.   Je vous tiendrai au courant bien sûre!  Merci d'être là et prendre le temps de me lire je l'apprécie beaucoup.


Comments

Popular Posts