WORK IN PROGRESS / TRAVAIL EN ATELIER



Hello,

STEP ONE

Nice to see you again.   Some of you know that I just came out of back surgery, last Wednesday. I must say I'm pleased it's going pretty good considering the long surgery.  The only thing is at the moment I can't seem to be able to concentrate for a long period of time because of the pills they are giving me for  pain relief.  I don't want to stop painting so I have decided to do an abstract. When I say abstract, I also mean abstract  in my head because  I have no idea where this is going. I didn't plan or prepare anything before applying the paint.  It's a full sheet.

I'm using Daniel Smith Brown Iron Oxide, Natural Amazonite genuine, Fuchsite Genuine, Hansa Yellow Deep, Permanent Yellow Deep, Winsor Newton Ultramarine blue and a touch of Indigo.    In addition to the paint,  I added some salt in the yellow upper corner and plastic wrap (still on the paper) in the bottom right corner.  I have not stretch the paper at all that is why you see buckling in the middle.  Oh well.  Next step later today.
  Wish me luck!

FRANCAIS - ÉTAPE UN

Bonjour,  Certain d'entre-vous savez que je vient tout juste de sortir de l'hôpital.  J'ai enfin eu ma chirurgie  à la colonne vertébrale.  Malgré cette longue opération tout va très bien.   Le seule inconvénient , les médicamments contre la douleur me cause des problèmes de concentration.  Parce que je ne voulait pas cesser de peindre , j'ai décidé de prendre une pleine feuille et m'amuser avec  la couleur , donc produire un abstrait.  Croyez moi lorsque je dit abstrait,  je veut même dire abstrait dans ma tête.  Je n'ai rien planifié ou même réfléchit.  J'ai tout simplement choisi la couleur.
J'utilise les couleurs Daniel Smith Brown Iron Oxide, Natural Amazonite genuine, Fuchsite Genuine, Hansa Yellow Deep, Permanent Yellow Deep ainsi que Winsor Newton Ultramarine bleu et une touche de Indigo.  J'ai aussi ajouté du sel et du papier plastique toujours visible sur la photo.  Oh,  nous verrons bien le  résultat.  Peu importe ce qu'il sera j'en serai ravie car je peint. 

Souhaitez moi bonne chance!  haha.




Comments

Popular Posts