Essence of life / Essence de vie

Copyrights
Here it is.  I think I will stop here.  This is not my usual style as you all know but I had a ball doing it.

It's difficult to balance the colors in order to have the eyes going all around the painting when you start with just mixing colors directly onto the paper using lots of water and no pre-determined ideas.  I know I should have played with orange in the bottom  to create a more unified painting but what is done is done.  The darker spot are gold leaf so in reality we see lots of orange around the painting.
Why this title;  if you look closely the pigments themselves created all kind of forms.  I just amplified them to be able to see what was there.  There's a butterfly, a grass upper, a bird, flowers plus,  I stamped a couple of water lilies in there.  To me it represents life.
Copyrights
I don't hate it, not sure I  like it but it's done.  I like the colors that's one good thing.    I'll see the reaction tonight when some friends come over for a cup of coffee.  It should be interesting.  I'm opened to yours and their comments.  What if I did two different paintings with this one sheet.  Which one would you prefer if any ?

Hope you enjoy!


FRANCAIS

Copyrights
Voila je croit avoir terminé.   Comme vous le savez ce n'est pas mon style régulier mais j'avoue avoir eu beaucoup de plaisir avec cet oeuvre.  Je devrais plutôt dire cette technique mixte car j'ai utilisé de la feuille d'or pour ajouter du orange, de l'acrylique pour amplifier des taches et de la gouache pour ajouter de la lumière.

Lorsque nous débutons une toile sans aucune attente ou même idée pré-conçue il est parfois difficile d'amener l'oeil à se promener partout dans la toile.  Ici s'était le cas.  J'ai du ajouter la feuille d'or pour cette raison.  Elle crée une ligne de orange qui balance le haut de la toile.  Malheureusement il est difficile de voir en photo.  Pour le reste j'ai tout simplement amplifié les formes crées par le pigment lui-même. 

Pourquoi ce nom;   Essence de vie

Parce que vous retrouvez dans la toile :  papillon, oiseau, fleur, libéllules et sauterelles.  Voila.  Je ne suis pas certaine si je doit aimer ou non cet oeuvre mais la couleur me plaît.  A voir selon vos commentaires.  Vous préférez une feuille complète ou deux oeuvres différentes?

Comments

Popular Posts