WIP IN COLORED PENCILS / CRAYONS DE COULEUR

Hello,

I sure hope I'll get the hang on my new camera.  It's impossible to get good colors out of it.  As usual it's not perfect but you can see the subject.

When ever I don't sleep at night I like to use my colored pencils.  I don't have sufficient light to paint so it does give me the opportunity to enjoy the pencils.  This is what a worked on last night.  I use many brands:  Prismacolor, Caran d'Arche, Faber-Castle and Derwent.  I work with them the same way I do my watercolor,  in layering.  Hope you like it!


FRANCAIS

C'est presque impossible d'obtenir une belle photo avec cette caméra j'espère m'y habituer bientôt.  Alors comme toujours voici une fleur fait au crayons de couleurs.  Je les utilise lorsque je ne peut dormir.  Le manque de lumière dans l'atelier m'empèche de peindre le soir mais c'est parfais pour les crayons.  J'utilise toujours plusieurs marques:  Prismacolor, Caran D'Arche, Faber Castle et Derwent.  Je travail avec mes couleurs de la même facon que mes aquarelles soit en couche de glacis.  J'espère qu'elle vous plaiera.

Comments

Popular Posts