JUST A BIT MORE/UN PEU PLUS LOIN

Hello,

Yesterday I spent some time in the studio working on both the flower and the car.  During winter I must split my time between the horses, the tractor and my watercolor.  And here in Quebec winter is equal to snow.  We've been having snow storm on a daily basis since last week so, maybe I should move my studio in the tractor. hihi..... 

I've been working with Winsor Newton's colors for this one.  Quinacridone Pink, Naples Yellow, a mix of Quinacridone Pink and Hookers's green for the shadows and Winsor Yellow mixed with Naples yellow for the sunny areas.

I know the pictures aren't again all that great.  Thumbs up for my new Nikon camera.  I have a hard time working with it but bare with me I'll get it together eventually. 

Here's the car.  It's getting there.  I'm totally enjoying working on this project.  Rare do I put the brush down without first preparing my colors or thinking about how to do the shadows.  This one is about looseness.  It's fun . 


FRANCAIS

Bonjour,  Alors voila j'ai passé un peu de temps au studio hier.  Vous savez l'hiver au Québec c'est la neige.  Je doit donc partager mon temps entre le studio, les chevaux et le tracteur.  Ah! je devrait peut-être déménager mon atelier dans le tracteur  hihi..  Nous avons beaucoup de neige cette année.

Dans la fleur j'ai accentué les ombres avec du Rose Quinacridone mélangé avec sa complémentaire Vert de Hooker ce qui me donne un rose plutôt foncé.  Cette couleur à été appliquée sur le jaune déjà en place.  Ensuite j'ai continué le rose sur les pétals. 

Pour la voiture,  bien je m'éclate réellement.  Quel plaisir de peindre sans restriction et sans réfléchir.  Je devrait peut être continuer et m'éclater en gros format.
A bientôt.



Comments

Popular Posts