Studio time

Hello, bonjour (texte français en bleu)

I'm pleased to show you the finished studio.. I say finished but really I still have the sheer curtains to sew. The rest is all done. I have separated the place into two distinct areas.. one for painting the other for mosaic. So here it his...

Je suis heureuse de vous présenter mon nouveau studio complètement terminé mis à part les rideaux de couleur aqua. Le studio est séparé en deux espaces un coté pour peindre et l'autre pour la mosaique. Cette première photo vous montre l'endroit où se fera la mosaique. Elle mesure 8' x 8'. Comme vous pouvez voir j'adore les contrastes et la beauté des choses. J'ai choisit ces couleurs parce que je voulait un design qui refletait notre planète. Alors, le turquoise pour l'eau, la mer, le brun pour la foret, le métal blanc pour les éléments naturels de la planète et la vitre pour la lumière donc le soleil... J'adore ces couleurs

This area is the one for mosaic. It's 8' x 8'. As you can see I love contrast. The wall and the accessories are a sumptuous Turquoise. When I decided to do my studio in the old goat building I wanted to create something related to the earth more so to represent mother nature .. So the turquoise stands for the water, the brown wood is for the forests, the white metal for the raw material of the planet , the glass for the light, so the sun and the transparency of it's rays.

The second picture is taken from the area where I paint so this will be my view while sitting down.. I love it.

I've used the same colors through the studio as you can see from the mosaic on the floor.

Cette seconde photo est prise de l'endoit où je peindrai. C'est une belle vue et belle atmosphère je me sent très bien dans cette nouvelle atelier. J'espère qu'elle vous plaît.



This 3rd picture show the area where I paint 10' x 12' . The brown box on the wall (which will be painted the color of the walls) is for my watercolor paper. The door still needs to have a normal handle it's been ordered so in the mean time feast your eyes on this beautiful setting hihi!

There you go.. you had the tour.

La 3ième photo vous montre la pièceoù je peindrai. Elle fait 10' x 12' . La boîte brune (laquelle sera peinte la couleur du mur) est pour mes papiers aquarelle. La porte requiert toujours une poignée normale elle est commandée je l'attends avec impatience.. Alors voilà vous avez eu la tournée du propriétaire.. J'espère que l'atelier vous plaît..

Comments

Popular Posts