STUDIO WORK / TRAVAIL D'ATELIER

Bonjour, hello

Je voulait vous présenter quelques travaux en production dans l'atelier. Les photos sont de qualités inférieures mais elles vous donneront tout de même l'idée du travail en route.


Here are some of the projets presently in the studio. I apologize for the pictures they aren't very good.


Cette toute première est une commission. Le format demandé: 8'' x 10''. Comme je n'ai pas l'habitude de travailler si petit, je trouve ce travail difficile. (je manque de patience) mais je suis ravie de l'exécuter.

This one is a commission. The format is 8'' x 10'' .. Strange how I find working small so much more difficult than large format. I lack patience to do them but honestly I'm very pleased to have this commission.











Celle-ci, Champs de tulippes est produite pour mes besoins personnels. Les roses étant mes couleurs favorites, je m'amuse à la peindre sans restriction.

This one called Champs de Tulippes for Fields of Tulips is for me. I did a special format which will fit on a wall in the new studio.
















Coeur de lune, pourquoi je ne sait pas c'est le nom qu'elle m'inspire . Elle fait 30'' x 24'' et est peinte sur du papier Arches 300lbs. J'adore le calme de celle-ci.

Coeur de Lune, no idea why this name, she inspired me to call her this way. this painting is 30''x24'' done on Arches Cold Press paper. So far I find this painting very calming. I'm slowly building the layers wet onto wet with no dryer between the coats.. I never use a dryer because it stops the pigments to blend together in a smooth manner. I prefer working slowly and letting the water do the job.

Cette jolie fillette se retrouve dans mon jardin durant notre belle saison d'été. Je veut l'immortalisé. Elle fait 24'' x 30'' je suis certaine qu'elle sera plus que merveilleuse.

Resté tout près je vous montrerai les étapes d'évolution de chaque oeuvre..

This beautiful little girl sits in my flower garden all summer long. I like her so much so I dicided to paint it. It's 24'' x 30'' on Cold Press Fabriano Paper. I'm sure she will be beautiful.

I'm enjoying my painting time even if it's rare these days. So stay tune I will post highlights as often as possible.

Ciao !

Comments

Popular Posts