A fun portrait.. un portrait amusant

Hello, bonjour,

(english post follows)

Ceci est un portrait amusant d'une copine.. Elle était à l'écurie chez moi à l'arrière des barreaux où se trouve son cheval.. J'ai trouvé qu'elle était si taquine que j'ai voulu l'immortaliser.

J'utilise beaucoup de bleu dans cette oeuvre, du bleu cobalt à Turquoise en passant aussi par indigo de Daniel Smith. Je note Daniel Smith pour Indigo car mes couleurs habituelles sont des couleurs Winsor Newton. Daniel Smith nous offre un Indigo transparent contrairement à Winsor Newton qui est opaque. Ma palette comprends que des couleurs transparentes ou semi-transparentes. Je travaille toujours par glacis ce qui veut dire par couches successives appliqués les unes par dessus les autres. Je vous tiendrai au courant mais n'hésitez pas à laisser vos commentaires ils sont appréciés.

*** *** ***

This is a painting of a friend of mine.. One day she was in the barn behind the bars sharing space with her horse.. She looked so cute that I decided to paint her.

As you can see, I'm using lots of blue in this painting.. I go from Cobalt blue to Turquoise and I use Indigo from Daniel Smith for the very dark area.. I'm specifying Daniel Smith because I usually paint with Winsor and Newton colors.. I use Indigo Daniel Smith because it's a transparent color contrary of Winsor Newton that is opaque. In my palette you can only find transparent colors. I paint using the glazing technique which means I paint one layer at the time, one on top of each other..

I sure hope you like what you see so far.. Please feel free to comment, they are helping me become a better artist..

Comments

Popular Posts